ceturtdiena, 2015. gada 19. marts

Tramvaja pietura ielās ar velojoslām

Tramvaja pietura ielās ar velojoslām


1. Segums bīstamajā zonā ieklāts ar spilgtas krāsas taktilo bruģi.
2. Ja līnijā kursē pārsvarā tikai viena veida tramvaji, ar gaišākas krāsas segumu ieklātas vietas, kur atradīsies to durvis, atvieglojot pasažieriem iekāpšanu.
3. Īpaši izceltas vietas, kur paredzēts iekāpt invalīdiem un cilvēkiem ar bērnu ratiņiem.
4. Vietās starp durvīm iespējams izvietot nojumes, soliņus vai kokus.
5. Īpaši izceļ veloceļu ar velosipēdu piktogrammām un līmeņu starpību.
6. Velojoslas pāreja vienvirziena veloceļā ir lēzena: vēlams vismaz 20 metrus gara.



Pasažieru platformas augstums virs tramvaja sliedēm ir atkarīgs no tramvaja. Ārpus Rīgas šis augstums var nebūt 300 mm. Vēlamais pasažieru platformas platums ir 3000 mm, taču tā var būt arī tikai 1500 mm plata, ja uz tās nav tādu šķēršļu kā soliņi, nojumes vai koki. Veloceļa un ietves platums atkarīgs no to nozīmes un pēc plūsmas.

 Pirms krustojuma abās veloceļa pusēs ir, kur pieturēties, stāvot pie sarkanās gaismas. Tas arī kalpo par barjeru, lai uzlabotu drošību un nerastos situācijas, kur riteņbraucējs nojumes dēļ nepamana gājēju, kurš pēkšņi uznāk uz veloceļa. Nojumei jābūt stiklotai un reklāmas stendiem jāatrodas nojumes galā, kas tālāk no krustojuma. (skatīt attēlā augšā un apakšā)





 PAPILDINĀTS

Pēc liela pieprasījuma papildinu ierakstu ar iespējamo autosatiksmes organizācijas shēmu. Precīzākai versijai būtu nepieciešams datorā modelēt satiksmi pēc īstiem mērījumiem. Tad varētu secināt, kāds būtu optimālākais ātrums zaļajam vilnim, kur ļaut autosatiksmi, bet kur to ierobežot, kā arī - kur liegt kreisos pagriezienus un kur pārvietot pieturas. Tā kā manā rīcībā nav līdzekļu šādam projektam, varu piedāvāt vien nelielu piemēru tam, kāda varētu būt satiksmes organizācija - pārrāvumi, lai nevarētu ielu izmantot kā Brīvības vai Čaka ielas dublieri pīķa stundās; dažviet liegti kreisie pagriezieni; pieturvietas pārvietotas; kaut kas darīts pie Ērgļu ielas, lai cilvēki var ar auto nokļūt līdz Veselības centram 4 un lai RCHV skolēnu vecāki ar savām automašīnām netraucētu nevienam, kā tas ir pašlaik. Ielā ātruma ierobežojums būtu ne vairāk kā 30. Ātruma ierobežojums attiecas arī uz riteņbraucējiem.


1 komentārs:

  1. Labi pastrādāts. :)
    Vienīgi mani biedē nepārdomātais risinājums 5.att - "vienvirziena veloceļš" ir iegremdēts 5cm grāvī? Vai tu zini kas notiek, kad ar mazu leņķi grib uzbaukt uz apmali?
    Es zinu - slīdojiens pa asfaltu un "skaista" dziļa rēta.

    Tas tā - mana sāpe, ko ievēroju. ;)

    AtbildētDzēst